۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
فشار خون بالا یک قاتل خاموش | بهترین روش تشخیص
بازدید:۷۰۳
صدآنلاین | به گفته رئیس حوزه بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، بسیاری از افراد در جامعه بخصوص بازنشستگان و پیشکسوتان از بیماری فشار خون بالای خود، آگاه نیستند.
کد خبر : ۵۸۹۶

به گزارش صدآنلاین ، دکتر علیرضا مهرعلیان، این موضوع را در نشست کمیته خودمراقبتی سالمندان و بازنشستگان و با حضور جمعی از مسؤولان کانون بازنشستگان ادارات شهرستان قزوین گفت و اظهار کرد: بهترین راه حل برای مقابله با این بیماری، غربالگری این افراد از جمله:، کنترل فشار خون و خطر سنجی است که با همکاری مسؤولان کانون بازنشستگان و برنامه ریزی صحیح برای خدمات دهی به این عزیزان می توان  شرایط را برای آنان بهتر کرد.

وی عنوان کرد طبق بررسی و برآورد آمار در حوزه بهداشت، در کانون بازنستشگان افرادی هستند که دچار بیماری غیر واگیر مانند: فشار خون بالا و چربی هستند که می توان در حوزه بهداشت با ارائه خدمات بهداشتی و خودمراقبتی این افراد را غربالگری کرد.

دکتر مهرعلیان گفت: در حال حاضر در شهرستان قزوین 60 درصد از جمعیت را میانسالان و سالمندان تشکیل می دهند که دچار بیماری غیرواگیر هستند و می توان با برگزاری آموزش های لازم توسط سازمان ها،  این افراد به مراکز خدمات جامع سلامت نزدیک محل سکونت خود مراجعه و از خدمات بهداشتی شامل: کنترل فشار خون، خطرسنجی و دیگر مراقبت های بهداشتی که توسط مراقبان سلامت انجام می شود بصورت رایگان بهره مند شده، غربالگری شوند، تا از بیماری خود، آگاه شوند.

رییس حوزه بهداشت شهرستان قزوین در بخشی از سخنانش امیدواری کرد که بتوان با همکاری مسؤولان کانون، این افراد را برای دریافت خدمات بهداشتی به سمت مراکز خدمات جامع سلامت هدایت کرد تا از این خدمات که چندان آگاهی ندارند، استفاده بهینه کنند. دکتر مهرعلیان با اذعان به اینکه باید پوشش حداکثری ارائه خدمات سلامت به سالمندان و بازنشستگان را پیش برد؛ ادامه داد: بر اساس وظایفی که در حوزه بهداشت تعریف شده است، این حوزه اعلام آمادگی هر گونه ارائه خدمات بهداشتی به این عزیزان که مایه افتخار هستند را دارد.

دکتر لیلا مسگری، مسؤول بیماری غیرواگیر مرکز بهداشت شهرستان قزوین، هم در رابطه با خطرسنجی، کنترل فشار خون، پوکی استخوان در دوره سالمندی و دیگر موارد سخنرانی کرد.

یادآور می شود، برخی از مسؤولان کانون بازنشستگان، گزارشی از عملکرد واحد خود و برنامه ریزی برای سالمندان ارائه کردند.

دراین بخش از صد آنلاین با ما همراه باشید 

اشتراک گذاری:
خبرهای مرتبط
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها